Vil du lære, hvordan du udnytter alle muligheder i Google Analytics? Vil du blive klogere på, hvordan du kan aflæse brugernes adfærd og bruge Analytics til at optimere din forretning? Samtidig med at du får papir på din nye viden?
På dette 2 dages Google Analytics kursus får du indblik i, hvordan du udnytter den store datamængde, Analytics tilbyder.
Analytics kurset er delt op i to dele. I første del præsenteres du for selve programmet og får indblik i de mange rapporteringsmuligheder, nøgletal, segmentering m.m. Anden del af kurset omfatter certificering og casearbejde.
Certificering i Google Analytics
En del af kurset vil foregå som testforberedelse til certificeringstesten, så du er godt klædt på, inden du skal give dig i kast med certificeringstesten. Testen er den officielle certificeringstest fra Google. Når du har bestået testen, får du et certifikat, der viser, at du har tilegnet grundlæggende viden om Google Analytics og digital trafikmåling.
Stort kendskab til rapporteringsmuligheder
Du vil opbygge et solidt kendskab til de mange rapporteringsmuligheder, Google Analytics omfatter. Efter kurset vil du vide, i hvilke rapporter du skal finde lige præcis den information, du leder efter. Du vil blive fortrolig med, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål og få indblik i, hvordan du kan skræddersy dine egne paneler og rapporter.
Sekundære dimensioner og filtre
På kurset vil du blive præsenteret for flere forskellige værktøjer til, hvordan du kan lette dit arbejde i Analytics og skræddersy rapporterne efter dine behov. Du vil blandt andet blive præsenteret for sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger. Derudover vil du også få indblik i de vigtigste nøgletal, så du ved, hvad du skal fokusere på i de lange tabeller.
Sammenkobling med andre kanaler
Hvis du vil have mest muligt ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du ved, hvordan du kobler dine øvrige online aktiviteter med programmet. På kurset vil du lære, hvordan du sammenkobler Analytics med Google AdWords og dine profiler på de sociale medier. Du vil også lære, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.
Eksperimenter og splittests
Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Du kan også oprette dine egne eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater på bundlinjen.