Google Ads kursus udvidet

du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads annoncer?

Kursusmål

  • Opnå et udvidet kendskab til Google Ads og de mere avancerede funktioner
  • Introduktion til dynamiske søgeord, søgeannoncer og automatisering
  • Lær hvordan du effektivt kan optimere dine kampagner, så du på sigt kan sænke prisen på dine udgifter og øge kvaliteten af dine annoncer
  • Lær at arbejde med remarketing og Google Shopping
  • Få indblik i, hvordan store, succesfulde kampagner kører i Google Ads
  • Lær hvordan du arbejder med Quality Score og forbedrer din rangering

Kurset henvender sig til

Dette kursus henvender sig til dig, som allerede har erfaring med arbejdet i Google Ads´. Kurset har fokus på de mere avancerede funktioner og værktøjer i Ads`og giver dig de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.

Forudsætninger

Kurset kræver erfaring med arbejdet i Google Ads`. Hvis du ikke har det, så anbefaler vi, at du i første omgang tager vores grundlæggende kursus i Ads`

Kursusindhold

DIGITALT BUDGET

Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPC (pris pr. klik) og CPA (pris. pr. kundehvervning). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.

KAMPAGNEOPSÆTNING- OG STRATEGI

Du lærer at opsætte kampagner fra bunden. Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder enheder, geografiske områder og målgrupper. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.

OPTIMERING OG VEDLIGEHOLDELSE

Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner.

SØGEORDSANALYSER OG BUDGIVNING

I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans til brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.

AVANCERET ADS

Du vil også få indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med remarketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.

Før kursusstart vil du blive kontaktet af underviseren, så I kan afstemme behov og ønsker for kurset. Kurset afholdes i Aarhus, Odense og København.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 3.995,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
21 september 2020
Varighed:
1 dag (09:00 - 15:30)
Sted:
Kursusfabrikken ApS (Århus Åben kursus)
Bemærk:
Bemærk: Der er max. 5 deltagere pr. hold.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Cyber Security - har din virksomhed styr på det? Måske ikke så meget som I burde?

Derfor kan vi nu præsentere:
Cyber Security for IT&SOC - et 12 dages online kursus
Kurset går i dybden med Cyber Security, så du og din virksomhed bliver klædt på til at forebygge de fejl, der kan ramme overskrifterne i aviserne.
Læs mere og tilmeld dig her

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Introduktion til Power BI Desktop
Få en grundig introduktion til Power BI Desktop og lær om de mange muligheder for at lave flotte interaktive og visuelle rapporter, der både virker på computer, tablet og smartphone.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414