Samarbejde med Groups, Planner og Delve i Office 365 kursus

For virksomheder, som arbejder eller ønsker at arbejde i Office 365, er der en del samarbejdsfunktioner, som er vigtige at kende til.

Kursusmål

  • Have et indgående kendskab til funktioner i Groups: samtaler, kalender, notesbog og filer
  • Have et indgående kendskab til samarbejde og funktionerne i Planner
  • Kende til overblik og søgning efter filer og information med Delve
  • Kunne bruge disse til effektivt samarbejde på Office 365 platformen

Kurset henvender sig til

Til dig, som gerne vil lære at arbejde og ikke mindst samarbejde i Office 365 med fokus på Groups (Grupper) og Planner. På kurset vil du få en grundig gennemgang af de faciliteter, som applikationerne tilbyder.

Forudsætninger

Kursusindhold

Samarbejde i Office 365

Her får du en introduktion til Office 365 samarbejdsfeatures med fokus på Groups (Grupper) og Planner.

  • Samarbejdsfunktionalitet i Office 365
  • Introduktion til Office 365 Groups og Planner

Groups (Grupper)

  • Hvad er en Office 365 gruppe?
  • Oprettelse af gruppe: opret, navngiv, tilføje/fjerne medlemmer, tilføje/redigere ikon, indstillinger og tilgængelighed (Privacy), sprogindstillinger, mailindstillinger (for medlemmer)
  • Redigere medlemmer og generelle indstillinger
  • Samtaler
  • Kalenderaftaler
  • Filer
  • Eksterne brugere i Groups
  • Navigation mellem de forskellige dele af Groups

Planner

  • Sammenhængen mellem Planner og Groups
  • Starte Planner
  • Overblik over Planner
  • Oprette opgaver
  • Håndtere opgaver
  • Tildele opgaver
  • Buckets
  • Labels
  • Kontrollister, ophøje kontrollistepunkt til plan
  • Navigation omkring Planner

Forms

  • Oprettelse af spørgeskemaer
  • Oprettelse af Quiz

Samarbejdet på tværs

  • SharePoint site som oprettes med Groups
  • Filer og OneNote i gruppen og på SharePoint webstedet
  • Oprette og vedligeholde grupper (online/Outlook/apps)
  • Benytte gruppekonversationer som maildistribution til medlemmer af gruppen
  • Arbejde med gruppeaftaler i Outlook
  • Arbejde sammen i gruppenotesbøger med OneNote (installeret/online/apps)

Delve

  • Delve – overblik over aktuelt indhold du og dine kolleger arbejder på
  • Søgning på tværs af Office 365
  • Bruger profiler, din egen og kollegaer

Opsamling

  • Kort gennemgang af forskelle og sammenhænge mellem Groups, Teams og Yammer

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 4.500,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
27 oktober 2021
Varighed:
1 dag
Sted:
(helpahead) Hellerup


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Identity Access Management (IAM)
Scoping, udrulning og optimering af virksomhedens brugeradgangsstyring.
Læs mere og tilmeld dig her

Teamlederkursus
Som leder står du måske til tider i en udfordrende, og muligvis vanskelig, leder-position. Vi har sammensat dette kursusforløb, hvor du bliver trænet i ledelsesmetoder med udgangspunkt i situations-bestemt ledelse og kommunikation, der er tilrettet teamleder-rollen.
Læs mere og tilmeld dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414