UX Design og digitale brugeroplevelser
For at vinde kampen om at tiltrække brugernes opmærksomhed, er det idag vigtigt, at brugeroplevelsen på digitale løsninger løbende forbedres.
Ved at forstå hvad der udgør et godt User Experience (UX) design, bliver du klædt på til at producere brugervenligt indhold, grafik og designs til hjemmesider, apps og andre digitale løsninger.
På kurset lærer du at udarbejde UX-løsninger baseret på anerkendte modeller og teorier. Du bliver i stand til at understøtte dine designvalg og at argumentere for, hvorfor du har valgt specifikke tekster, værktøjer, funktioner, farver og layouts i dit design og indhold. Du bliver desuden klog på brugertesting og Personaer, som hjælper dig til en bedre forståelse af din målgruppe.
Det får du ud af kurset
- Skab bedre digitale brugeroplevelser med UX-design
- Brug anerkendte modeller og teorier til at guide designvalg
- Lær målgruppeidentifikation, brugertests og Persuasive Design
Målgruppe
Forudsætninger
Kursusindhold
- Identificering af hvilken målgruppe du kommunikerer til
- Gennemgang af en række UX-teorier og -modeller
- Introduktion til simple brugertest-teknikker
- Vigtige designregler til web, apps og andre digitale løsninger
- Persuasive Design, der bruges til din målgruppes fordel
Som en del af kurset får du gennemarbejdet kursusmateriale med hjem med de vigtigste læringspunkter.
Kurset et opbygget som en workshop med oplæg og praktiske hands-on øvelser, som udføres både individuelt og i grupper. Under kurset er der tid til at følge op, give feedback på øvelser og at få svar på konkrete spørgsmål relateret til dine arbejdsopgaver.
Har du spørgsmål?
Kontakt os gerne på telefon 77 300 123, så hjælper vi dig gerne videre.
Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage fra 08-16.
Du er også velkommen til at kontakte os på kurser@cw.dk.
Kursusdatoer
Dato | Tid | Sted | Status | Pris |
---|---|---|---|---|
29-04-2024 - 30-04-2024 | 09.00 - 16.00 | København K | Ledige pladser | 9.995 kr. |