SAP Analysis for Microsoft Office BOAN10

Kurset vil være tilgængelig fra januar 2016.
Dette kursus er ideelt for personer, der kræver en dyb viden i SAP Business Objects Analyse, Edition til Microsoft Office

Kursusmål

Lær de grundlæggende funktioner og navigationsmuligheder i Analyse, udgaven for Microsoft Office
Lær de særlige funktioner og layout design muligheder for Analyse, udgaven for Microsoft Office

Kurset henvender sig til

Application Consultant
Business Analyst
Business Process Owner / Team Lead / Power User
Developer Consultant

Forudsætninger

Væsentlige
Microsoft Excel-færdigheder
Anbefalede
Erfaringer med BW forespørgsler og BI suite.

Kursusindhold

Kurset er baseret på software versionerne
  • SAP BusinessObjects Analyse 2.7 udgave til Microsoft Office,
  • BI Launchpad 4.2


Positionering og overview af SAP BusinessObjects Analyse, versionen til Microsoft Office
  • Placering af SAP BusinessObjects Analyse
  • Få et overblik over SAP BusinessObjects Analyse
SAP BusinessObjects Analyse,versionen til Microsoft Office - Excel
  • Start af Microsoft Excel Addin og indsættelse af en datakilde
  • Navigering i datakilder
  • Sortering og filtrering
  • Oprettelse af mål i i projektmappe
  • Arbejde med hierarkier
  • Arbejde med variabler
  • Definition af formateringsindstillinger til krydstabulering
  • Tilføjelse af komponenter til projektmappe
  • Arbejde med formler
  • Oprettelse af en standard projektmappe
  • Konverteringaf  BEx Analyzer projektmapper
  • Indstilling af preferencer
  • Udgivelse og Planlægning
  • Introduktion til brug for VBA i Analyse SAP BusinessObjects Analyse, udgaven til Microsoft Office - Power Point
  • Start af Microsoft Power Point Addin og indsættelse af en datakilde
  • Brug af Fit Table Function
  • Tilføjelse af diagrammer og Info Fields
  • Ændring af præsentationdindstillinger
  • Udgivelse af Analyse præsentationer

Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 10.800,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
30 august 2022
Varighed:
2 dage
Sted:
Danmark


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Identity Access Management (IAM)
Scoping, udrulning og optimering af virksomhedens brugeradgangsstyring.
Læs mere og tilmeld dig her

Teamlederkursus
Som leder står du måske til tider i en udfordrende, og muligvis vanskelig, leder-position. Vi har sammensat dette kursusforløb, hvor du bliver trænet i ledelsesmetoder med udgangspunkt i situations-bestemt ledelse og kommunikation, der er tilrettet teamleder-rollen.
Læs mere og tilmeld dig her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Læs mere og tilmeld dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414