Google Analytics Manager

Vil du lære hvordan du udnytter Google Analytics forretningspotentiale? Vil du vide, hvordan du bliver klogere på dine besøgendes adfærd og bruger Googles Analytics redskaber til at højne dine online aktiviteter?
På dette 2 dages Google Analytics Manager kursus får du indblik i, hvordan du udnytter Googles Analyse platforme som brugbare redskaber til at fremme din forretning.

Google Analytics Manager-kurset består af består af to hoveddele. Målsætningen for første del af kurset er at få et dybdegående indblik i Google Analytics platformene. Her vil du derfor få hands on erfaring i Universal Google Analytics såvel som Google Analytics 4.
I kursets anden halvdel vil du blive introduceret til redskaberne Google Tag Manager, Data Studio og Google Optimize, der kan bringe dit Analytics setup til nye højder.

Kursusmål

  • Bliv fortrolig med Google Analytics opbygning og dets mange muligheder.
  • Få en forståelse for hvilke nøgletal, der er vigtige for din forretning, og hvor du finder dem.
  • Forstå hvordan du opsætter mål, som du kan bruge til at højde din forretning.
  • Bliv introduceret til Google Tag manager, som redskab til at opsætte sporing eller sideelementer udenom om en udvikler.
  • Få indblik i hvordan du kan vurdere værdien af dine forskellige kampagner så som sociale medier, Google Ads og e-mail
  • Lær hvordan du opsætter og deler overskuelige rapporter via Google Data Studio
  • Få kendskab til hvordan du løbende kan forbedre din hjemmeside og brugeroplevelsen via Google Optimize

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til dig, der gerne vil lære, hvordan man får mest muligt ud af Googles Analytics platforme.

Forudsætninger

    Vi anbefaler, at du har erfaring med Analytics, før du deltager på kurset.

Kursusindhold

  • Hands on erfaring i Universal Analytics og Google Analytics 4

I dag kommer Google Analytics i to variationer. Universal Analytics og Google Analytics 4. På kurset vil du få en grundig indføring i begge platforme. Du vil få øjnene op for forskellige opbygninger, muligheder og begrænsninger, så du kan arbejde på tværs af Googles Analytics-redskaber med at skabe resultater for din virksomhed. 

  • Find de brugbare rapporter

Ved første øjekast kan Google Analytics’ mange rapporter og datapunkter synes helt overvældende – for hvor finder man lige den data der er vigtig? På kurset vil du lære at finde netop de rapporter, du leder efter. Du vil få kendskab til hvordan rapporteringen i Google Analytics hænger sammen og ikke mindst hvordan du kan skræddersy indholdet til netop den information, der er vigtig for dig.

  • Forbind dine platforme

Skal du udnytte Google Analytics fulde potentiale er det utroligt vigtigt at dine online aktiviteter kan tale sammen med programmet. På kurset lærer du hvordan du forbinder Google Analytics med platforme som Google Ads, Google Tag Manager og profiler på de sociale medier. Du vil også blive introduceret til hvordan du spore din produktomsætning, hvis du ejer en webshop.

  • Splittests og eksperimenter

Google Analytics kan ikke bare hjælpe dig med, hvilken trafik eller hvilke landingssider, der skaber de bedste resultater. Ved hjælp af Googles mange redskaber har du også mulighed for at teste dig frem til gennemgribende optimering af din hjemmesides udseende, så du lader data og ikke mavefornemmelser afgøre, hvordan du kan højne forretningen.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 7.495,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
12 september 2022
Varighed:
2 dage (09:00 - 15:30)
Sted:
Kursusfabrikken ApS (Århus Åben kursus)
Bemærk:
Max. 5 deltagere pr. hold.
Før kursusstart bliver du kontaktet af underviseren, så I kan afstemme behov og ønsker for kurset.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Klumme: Så langt er vi kommet med den digitale transformation
Data og ny teknologi er vigtige for virksomhedernes daglige arbejde, men hvordan står det til med den digitale transformation i virksomhederne?
Læs mere her

IT Executive Masterclass
En praktisk orienteret it-lederuddannelse. Få værktøjerne, erfaringerne og metoderne til at navigere effektivt i krydsfeltet mellem ledelse, teamet, kunderne og digitaliseringskrav.
Læs mere og tilmeld dig her

Teamlederkursus
Som leder står du måske til tider i en udfordrende, og muligvis vanskelig, leder-position. Vi har sammensat dette kursusforløb, hvor du bliver trænet i ledelsesmetoder med udgangspunkt i situations-bestemt ledelse og kommunikation, der er tilrettet teamleder-rollen.
Læs mere og tilmeld dig her

Netværksprotokoller og deres anvendelse
På dette kursus vil deltageren stifte bekendtskab med de mest brugte internetprotokoller, og få hands-on på nogle af de netværksapplikationer, som benyttes til at få mere information om netværket.
Læs mere og tilmeld dig her

Cybertruslen for ledere
På dette et-dags kursus bliver du klædt på til at tage cyber-drøftelserne med IT, så du med åbne øjne kan træffe velinformerede beslutninger på vegne af din organisation. Helt konkret får du indsigt i, hvilke alment kendte og
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414